Konference i USA :) (Nr.2)

Konference går jo bare der ud ad og jeg har både lært og genhørt en masse spændende ting
En af top-speakerne var klart Dr. William Davis
Der fortalte om hvor vanedannende hvede er og derfor er så svær at slippe. Og ikke nok med det. Den har også evnen til at få os til at crave og ISÆR crave kulhydrater  og igen, kulhydrater af den dårlige slags.
Han fortalte om hvor lidt der skal til at tabe overvægten ved “bare” at slippe alt hveden.
Men det drejer sig selvfølgelig om ALT hvede og tro mig, der er hvede i MANGE produkter. Jeg kan ikke selv tåle hvede efter fejl-diagnostiseret akne kur, så jeg har været en af dem der har vendt samtlige produkter om i supermarkedet)
Så selvom det “bare” er at slippe hveden, er dette en helt ny måde at tænke på og dette kan for mange virke rigtig svært og uoverskueligt.
Her er jeg personligt en person der siger JUST DO IT!!!!
Men jeg må indrømme at jeg ikke kender mange andre danskere der har det på samme måde og derfor vil jeg lige give dig et par forslag til at komme i gang med et, i det mindste, mindre hvedefyldt liv 🙂

Start i det små, så det ikke virket så overvældende og uoverskueligt.
Sæt dig ned og find ud af hvorfor er det du vil det her:
Er det for dig eller for andre.
Hvis det er for dig, så igen hvorfor er det at der bliver så vigtigt for sig. Er det for andre: Hvordan kan det så være at det er vigtigt for dig?

Når du du har fået det på plads så er du ved at være klar til at komme videre med at få gjort noget alvorligt ud af din beslutning. Om det så er at få hveden ud af dit liv eller om det bare var en hurtig indskydelse, fordi alle andre gør det og at det egentlig ikke er noget du er parat til endnu. SÅ VENT TIL DU ER DET.

Til dig der er KLAR 🙂
FEDT DU ER KLAR 🙂
Hvis du vil have det forholdsvist nemt og derved skræddersyet mest muligt til dig, så find ud af hvor meget du vil ændre nu og her.
Hvad er 3 ting du vil have forholdsvis nemt ved at ændre?
Morgenmaden er noget de fleste kan og gerne vil ændre på. Dette er også en af  TOP PRIORITETERNE,  da det er den du skal køre på hele dagen igennem.
Kroppen husker fantastsik OGSÅ DET DEN FÅR AT SPISE.
Så det du spiser om morgenen, er det du vil få lyst til når sulten begynder at melde sig i løbet af dagen.
Hvilket vil sige at den gamle teori med at du kan spise hvad du vil om morgenen, holder altså ikke helt i længden, for hvis du spiser flødeskumskage, pandekager mm = En masse hvede og sukker, så vil du automatisk søge dette igennem resten af dagen og også nogle dage efter…….

Så start din dag så basisk som muligt: Grønne grøntsager =smoothie, Chiagrød med grønne superfoods, grøntsags stave med avocado, spirede mungbønner, humus eller lign.

Så kan du gå videre og tænke, hvad med snak/mellemmåltiderne?
Dem kunne du måske også give et løft? Sørg for at have dine grøntsagsstave med dig, så du er klar når sulten melder sig.
Det nemmeste er jo at have gulerødder, snackpeber eller bladselleri med i en beholder, men du kan jo også sagtens lave en blanding af afskallede hampefrø, græskarkerner, solsikkekerner og evt. nogle grønne superfoods som fx. spirulina eller hvedegræspulver. Her kan du også tilsætte noget sødt som fx. gojibær eller incabær. Du kan få alle disse ting i din helsekost 🙂

Så kan du måske også give aftensmaden et løft. Se mange idéer på opskrifter her på bloggen, facebook Mie Kronholm og hjemmesiden: www.miekronholm.dk

Jeg håber dette har givet dig ny energi til at lever, hvis ikke helt uden, så i det mindste, med mindre hvede  i dit liv 🙂

HUSK AT TJEKKE DEN NYE YOUTUBE KANAL UD: MIE KRONHOLM
Og selvfølgelig også hjemmesiden: www.miekronholm.dk med den bedste Raw Food Choko der findes (Hvis jeg selv skal sige det 😉 og en masse fede workshops. Her kan du også melde dig på nyhedsbrevet, hvor der altid er fantastiske opskrifter med, samt tips og triks inden for den sunde livsstil 🙂
Glem ikke at tjekke Facebook siden  Mie Kronholm Der sker altid en masse nyt og spændende 🙂
Rigtig god fornøjelse med det hele 🙂