Du kan omprogrammere din hjerne til, at få lyst til det sunde.

Aner du ikke hvordan du skal komme ud af din afhængighed, men bliver ved med at falde tilbage?
Det er nu blevet bevist af forskere, at du kan omprogrammere din hjerne, så du kan gå fra, at have lyst til, de usunde sager, til at have lyst til, de sunde sager.

Jeg ved godt det lyder meget usandsynligt, når du står midt i suppedasen, af en afhængighed til noget helt andet end grøntsager. Det eneste din krop skriger efter er en snickers, chips, hvidt brød med smør, marmelade eller måske nutella. Det kan også være du har mere lyst til Bland-Selv-Slik, hvor du helt selv kan vælge, dine egne favoritter, mellem alle de velsmagende stykker. Eller er det måske sodavanden, der trækker i dig?

Jeg har afprøvet dette forsøg nogle gange, både på mig selv og andre. På den måde har jeg hjulpet rigtig mange af med, deres madafhængighed på forskellige planer og med forskellige metoder.

Det er lidt svært, de første par dage, det vil jeg være helt ærlig at sige. Det er det fordi du vil hige efter de sædvanelige fødevare, som du plejer at spise, men derefter vender din hjerne sig til at få noget nyt. I løbet af en uges tid, vil også din krop og dit blodsukker, være synligt stabiliseret.

Din hjerne vil langsomt, men sikkert begynde, at føle lyst til de sunde sager, da den er ret god til at huske på, hvordan den overlever de forskellige udfordringer, du kommer igennem.

snickers-300x171

Sådan ændre du det hele:
Når du fx. giver din krop en Snickers, for at overleve på vej hjem fra arbejde, efter din træning eller hvis du har haft en dårlig dag og vil belønne dig selv, for at have klaret dig igennem endnu en dag, så vil din hjerne automatisk huske på, hvad den fik sidst, den var i den situration og derfor beder den om dette igen, næste gang du kommer i samme situation.

Hvordan vender du kroppen og din hjerne, til noget sundt?
Det er meget simpelt og helt gratis, men du må være standhafting og udholdende i de første par dage.

Du begynder, at spise de sunde ting, i stedet for de usunde.
I stedet for at spise det usunde sager, i dine nødsituationer, må du nu begynde, at spise fx. frugt og grønt i stedet. Det kan være meget svært, for den enkelte at starte på, men de fleste der prøver at trappe ned og derefter skifte helt over til det sunde, ender som regel med, at ryge lige tilbage, i de usunde vaner igen, efter kun få dages forsøg.

Forberedelse er din bedste ven.
Hav altid sunde alternativer med dig, når du er på farten. Går du hjemme, er det en rigtig god idé, at forberede mellemmåltiderne og også lave frokost klar, enten dagen før eller om morgenen, når du sender resten af familien afsted. Herved kommer du ikke ud i dit køkken og ser alle de forbudte sager, mere end højest nødvendigt.

Lav også gerne de meget populære gufkugler af dadler, nødder (mandler eller cashewnødder) og krydderier. Så du føler at du stadig får lid “slik”.
Prøv fx enten: Kanel, lakrids, kakaopulver og hvis du har det og så chokonibs (hakkede kakaobønner), lime og ingefærsaft eller bare revet kokos.

BM0044_Dadler-300x300

HUSK: Hvis du er interesseret i, at få yderligere hjælp til, dit varige vægttab, tilbyder jeg lige nu 90 dages Mentor Vægttabsforløb.
Ansøg om en GRATIS & UFORPLIGTET samtale om hele forløbet HER

Jeg håber du får en fantastisk uge.

Mange kærlige hilsner

Mie Kronholm

Mie2