Næring til din energi og hukommelse.

Har du nogen sinde skulle modtage en masse information til fx. et møde eller en konference?

Jeg har igen i år gæstet Longevity Now Conference i LA.
Denne konference handler om sundere livsstil. Hvordan kan du fx. opnå det aller bedste helbred via sund kost, sundt/levende vand, superfoods, søvn, motion og meget mere?

Det gælder nemlig om at komme hele paletten rundt.
Det kan godt lyde som en stor mundfuld for mange, men det er vigtigt at huske på, at alle er startet et eller andet sted og derfra, tilsættes der mere og mere.
Det er de færreste, der smider alle rengørringsmidler ud og kun gør rent i citronsaft, går ud i skoven og tapper vand fra en kilde, kun går i økologisk bomuldstøj og kun spiser de grøntager de selv har dyrket i baghaven.

Denne konference løber over 4 dage og det er et meget tætpakket program, med kun to pauser pr. dag. I disse pauser, der max varer en time, bruger du tiden på at møde nye mennesker, tjekke nye varer ud, handle ind, af alt det, der højest sandsynligt aldrig vil komme nærmere den danske grænse pga. fødevarestyrelsen. Og så er det ellers ind til næste foredrag.
Foredragende er med alle mulige forskellige læger, der er søgt over til det alternative. De har virkelig sat sig grundigt ind i, hvad en sund livsstil kan gøre for dit helbred. Her snakker vi ikke bare om en lille gåtur, eller en ekstra glas vand om dagen. Og der skal langt mere bare 6 grøntsager til om dagen. Der skal juice og smoothies til, en masse levende vand, gode tanker og mindsetting, minimal indtagelse af alkohol, eller helst slet ingen. Gerne en overvejende vegansk livsstil, eller som minimum, økologiske eller biodynamiske animalske produkter. Det skal de veganske produkter selvfølgelig også altid være.
Der bliver også snakket en masse om, hvad alle sølvfyldningerne og rodkanal-behandlinerne af vores tænder, har af indvirkning på kroppen.
Prøv selv at google Tandmeridianer og se hvad de forskellige tænder relatere til. Det er noget af det jeg også syntes, er enormt spændnede, da jeg har været Tandklinikassistent i 10 år, inden jeg begyndte uddannelse hos Body-sds. Jeg arbejdede desværre aldrig på en klinik, hvor det alternative var en mulighed, så jeg har måtte lave den del som selvstudie.

På dette års konference havde jeg meldt mig som frivillig i deres hoved team, så jeg kunne møde en masse meget engagerede mennesker, bag det hele og der skulle ekstra energi til, at holde mig kørende alle dagene.

Det kan nemlig sagtens lade sig gøre, at få en fantastisk konference, men en masse energi og samtidig sove godt om natten.

Det handler om hvad du putter i munden, i løbet af dagen.

Jeg skal ærligt indrømme, at søndag, som alle de andre gange på konferencerne, gav jeg los med dvs. superfood-is, -smoothies, -kakao, -chokolade mm.
Selv om der er superfoods, kinesiske urter og meget andet godt i, så sødes der tit med agave, kokosblomstsukker, ahornsukker eller -sirup mm.

Dette er en LANGT bedre måde, at søde på, end med den traditionelle hvide raffinerede sukker, men når alt kommer til alt, så er disse ingredienser også sukker, og jeg er meget følsom i min krop over for sukkerarter. Da jeg ikke får disse sukkerarter særlig tit, mærker jeg det, med det samme.
Derfor mærker jeg også med det samme, hvor træt, uoplagt, ondt i kroppen, stiv i ledende, dårlig søvn vaner mm. en krop får det, af sukkerholdige fødevare og -drikke. Og jeg kan godt forstå at dem der lever af disse ting, inden og under konferencen, bliver helt mast. Men det er svært, at komme ud af hotellet, hvor konferencen er, når der ikke er særlig lange pauser og der ikke er supermarkeder lige i nærheden.

DERFOR 😉
Som jeg altid siger: Forberedelse er din bedste ven.
Der er som regel køleskab på hotellets værelser, ellers kan disse bestilles, inden du ankommer. Du kan handle en masse grønt ind, og tage med til hotellet og forbered en mindre madplan, til de næste par dage, du skal nok nå at få en masse lækkerrier ind under konferencen, disse kan du altid købe og på tilbud, men du kan ikke altid købe, en god salat og slet ikke på tilbud, da denne skal laves, i hotellets restaurant.

Så hvad gør jeg selv?
Jeg spirer mungbønner og linser, inden jeg tager afsted. De kan holde sig i mange dage. Jeg har salat med, jeg laver energi-barer uden dadler, jeg har ingredienser med til min chiagrød om morgenen og så synder jeg lidt 😉

ved Mie Kronholm-2

Spirring af linser og bønner

Dressing er nemt, at røre sammen på hotelværelset af bla.nøddesmør, krydderier, salt, citron mm

Dressing er nemt, at røre sammen på hotelværelset af bla.nøddesmør, krydderier, salt, citron mm

Forskellige sunde superfood-barer, uden dadler eller andet sukker, holder dig kørende i mange timer.

Forskellige sunde superfood-barer, uden dadler eller andet sukker, holder dig kørende i mange timer.

En mellemmad er altid god, når sulten melder sig ;)

En mellemmad er altid god, når sulten melder sig 😉

Chiagrød kan alle lave til morgenmad og mætter i mange timer.

Chiagrød kan alle lave til morgenmad og mætter i mange timer.

 

HUSK: Hvis du er interesseret i, at få yderligere hjælp til, dit varige vægttab, tilbyder jeg lige nu 90 dages Mentor Vægttabsforløb.

Ansøg om en GRATIS & UFORPLIGTET samtale, om hele forløbet HER

Jeg håber du får en fantastisk uge.

Mange kærlige hilsner

Mie Kronholm

Mie2