Spise fedt og tab dig, på den rigtige måde!

Har du nogen sinde været forvirret, over alt det her med, om du må eller ikke må spise fedt og at du taber dig ved, at spise fedt, men hva´ for noget fedt er god/sundt, op i mod det fedt, der ikke er sundt, men i stedet skaber syre i din krop og feder?

Det kan jeg virkelig godt forstå. Det har jeg selv været i mange år.

Da jeg selv var overvægtig og gerne ville tabe mig, var jeg med på light grenen. Alt skulle være light og jeg fandt mig selv i at skylle min dåsetun, under den varme hane for, at få olien af. Jeg siede mit oksekød, som var 5 % fedt i forevejen, men for at få ALT fedt ud, siede jeg lige det sidste fra og pressede godt på sien med en ske, så kødet var HELT tørt.

Meget mærkelig ting, syntes jeg nu, men vi vidste jo ingen ting om hvad light produkterne egentlig indeholder, bla. aspartam se selv meget mere HER, og at du faktisk tager lange mere på, af at spise light produkter.
Vi vidste heller ikke, det veganske fedt og animalsk fedt, var så forskelligt i hver deres måde at reagere inde i vores krop.
Animalske produkter skaber syre, i din krop og vegansk fedt er virkelig sundt. Det må du rigtig gerne spise en hel del af. Især pga, at for eksempel din hjerne, mest består af fedt.
Det var tiden den gang og heldigvis er vi alle, blevet meget klogere

Der skal fedt til, at forbrænde fedt. Så enkelt er det faktisk.

Du må heller aldrig stoppe din forbrænding ved, at stoppe med at spise/sulte dig selv.
Kroppen tror den er kommet i hungersnødstilstand og prøver derfor med alle kneb, at holde på alt hvad der er. Når du så begynder at spise igen, holder din krop også på det nye mad, der kommer ind. Det vil sige, ingen vægttab.
For eksempel kender jeg mange mennesker, der går en halv eller hel dag uden, at spise ret meget, måske overlever de på lidt kaffelatte, sodavand, slik, usund chokolade eller chips eller fast food.
Når de så begynder at spise om aftenen, mener de at det er ok at spise en hel masse, fordi de ikke har fået noget mad hele dagen. Derfor ender de i en overspisning, går alt for mæt i seng, fordøjer om natten, i stedet for at sove ordentligt, vågner mega trætte og næste dag går de og “små-fix´er” sig med forskellige sukkerbomber, for at holde sig oppe og igang.

Jeg er en af dem der skal have en del fedt og helst en kraftig olivenolie a la Oliflix, som du kan få i helsekosten, eller hos rawfood.dk
Jeg er ikke altid lige god til avocadoer eller hampefrø, når det fx. er varmt har jeg bare ikke den samme lyst til feddt, som jeg har om vinteren, men olivenolie, kan jeg altid klare og jeg kan se min hud tørre meget ud, hvis ikke jeg får min olie dagligt.

Kokosolie er også en fantatisk kilde, til et sund og mættende fedtstof.
Den er også rigtig god til at stege i, hvis du nu ikke er så meget til raw food, endnu 😉 og stadig spiser fisk og kød, eller hvis du steger dine grønsager, kan kokos olie også sagten bruges her.

bm0084_cocos_olie_2170

Kokosolien er også fantastisk til at lave sunde snacks af. Prøv for eksempel med:
4 spsk. mandelsmør (helsekosten eller Raw and More)
4 spsk. kokosolie (smeltet) Du får en rigtig god kokos olie hos fx: Raw and More
2-4 dr stevia toffee (købes i helsekosten)
Du kan også lege videre og tilsætte for eksempel: Hakkede nødder, 1 spsk. kakaopulver, rosiner, gojibær, morbær eller et par dråber af din yndlings ekstrakt som fx. orange eller almindelig appelsinsaft og skrald.
Rør det hele godt sammen og fordel i en lille form med film.
Stil koldt ca. 1/2-1 time og skær ud efter ønske.

Rigtig god fornøjelse

HUSK: Hvis du er interesseret i, at få yderligere hjælp til, dit varige vægttab, tilbyder jeg lige nu 90 dages Mentor Vægttabsforløb.
Ansøg om en GRATIS & UFORPLIGTET samtale, om hele forløbet HER

Jeg håber du får en fantastisk uge.

Mange kærlige hilsner

Mie Kronholm

Mie2