Gruppepres fra kolegaerne!

Det er ikke kun derhjemme, at mange kan føle sig udfordret, i de sunde madvaner. På arbejdspladsen kan der også være store udfordringer.

Der er ikke noget der kan provokere andre mennesker, som når du lægger din koststil om.
Jeg høre så tit fra mine klienter, at når de starter ud med en ny livsstil, er der mange i deres omgangskreds, her i blandt også kollegaerne, der prøver at få dem til at hoppe af igen. Der kommer tit kommentarer som:

– Hvorfor vil du dog det, du behøver det da ikke?
– Er det ikke meget kedelig, det du kun må spise?
– Du behøver da ikke at følge det så striks
– Man skal jo også leve
– Nu har jeg stået og bagt hele aftenen til dig og de andre kollegaer, vil du ikke bare smage et lille stykke?

Når du har været på den nye livsstil noget tid, kommer der næsten altid en bemærkening med: Er du nu sikker på det er sundt for dig? Får du nu alt det du har brug for?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at dem der kommer med disse bemærkninger, oftest er dem der får så næringsfattigt mad, at de burde bekymre sig mere om sig selv.
Paradoksalt nok, drejer det sig jo oftest om dem selv og deres ønske om, at kunne holde den sundere linje.

Det kan være utrolig hårdt og svært, at holde fast, i den nye livsstil, når andre står og giver dig alle mulige grunde til ikke at gøre det.
De siger tit de samme ting, som rumstere rundt inde i dit hovede, når du bliver lækkersulten.

Jeg har selv oplevet meget hård modstand, på en arbejdsplads, hvor de bestemt ikke syntes det var ok, at spise raw food, som jeg lever af.
På et tidspunkt var det så graldt, at det gik helt over til mobning. En utrolig ubehagelig og trist tid i mit liv, men det hjalp at jeg forklarede dem, hvorfor jeg spiste netop denne slags mad, som fungere fantastisk for mig.
Det var faktisk ret sjovt at se, hvordan de prøvede at leve lidt som mig, i hvert fald med salater til frokost og enten prøvede at skjule for mig, når de spiste kage og slik eller prøvede at lokke mig til at gøre det samme. Bare denne ene gang, som var hver anden dag ;), selv om de vidste, at jeg blev meget syg af det.

Hvad kan du gøre, for ikke at blive offer for gruppepresset på arbejdet, eller familie og venner?

Nu er det jo sommer og mange har ferie, så derfor, brug denne tid på at komme ind i gode og sikre madvaner, som selv ikke den værste trunte, kan få dig hægtet af fra.

Gå rigtig ind i det og tænk over hvad du kan spise til morgen, middag og aften. Dine snacks kan du også sagtens planlægge.

Det er ikke alle der har lyst til morgenmad og det kan der være flere grunde til.
Hvis du fx. står op kort tid inden du skal ud af døren, eller måske har du spist for meget til aftensmad, dagen før.

Morgenmaden er jo din grobund for hele dagen. Det er her du opbygger din dag, får din startenergi fra, hele din base, som du kan falde tilbage på, når der kommer pressede siturationer i løbet af dagen.
Morgenmad behøver ikke at være noget du skal tygge dig igennem. Det kan også sagtens være noget drikkeligt, som en juice, som du meget gerne på presse selv, eller en smoothie, som du sagtens kan lave helt tynd, så det føles som en juice og ikke fylder for meget.

Er du sulten nok og gerne vil have noget at tygge på, kan det være noget så simpelt som havregryn med mandelmælk. Ønsker du at søde din havregryn, kan du bruge rosiner eller andre tørrede frugter. En enkelt lille håndfuld er nok.

Du kan også lave den legendariske chiagrød, som er meget velkendt, ikke kun for raw food´ere.

Morgenmad

Klik på billedet for at komme til opskriften

Chiafrø kan fås over nettet hos fx. Raw and More eller i helsekosten.

Til frokost, kan du fx. lave denne ret:

Kartoffelsalat 1000 750

Klik på billedet for at komme til opskriften

 

 

Aftensmaden kan være meget simpel som denne fyldige salat:

Kærlighedssalat1

Klik på billedet for at komme til opskriften

 

 

Snak kan fx. være disse barer:

NY-Raw_Paleo ProteinBars

Snack kan også sagtens være grøntsagsstænger, frugt eller en nøddeblanding. 

Gør Dit Køkken Til Din Legeplads

Rigtig god fornøjelse 🙂

HUSK: Hvis du er interesseret i, at få yderligere hjælp til, dit varige vægttab, tilbyder jeg lige nu 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Ansøg om en GRATIS & UFORPLIGTET samtale, om hele forløbet HER

Jeg håber du får en fantastisk uge.

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

Mie2

Tilmeld dig nyhedsbrevet her og få besked når vi har nye spændende workshops, events m.m.
Ved indmeldelse modtager du også et GRATIS opskriftshæfte med lækre raw food opskrifter!

free_bee_front