Din daglige motion er OGSÅ vigtig for dit varige vægttab

Motion og generel bevægelse er utrolig vigtigt for din krop, fysisk såvel som psykisk.
Hvis du forestiller dig en cykel, der bare står stille og ikke bliver brugt. Alle cyklens dele vil ruste sammen og især kæden, vil ikke være til at træde rundt, uden at den falder af hele tiden.

Det er det samme der sker med din krop, når ikke du bruger den. Hvis ikke det var meningen, at du skulle bruge og bevæge din krop, ville du heller ikke have fået alle de led inden i dig til, at kunne bevæge dig rundt i alle mulige fagter og retninger.

En typisk dansker, med et ganske almindeligt arbejde, på en helt almindelig dag, gør følgende:
Hun står op om morgenen, drikker sin kaffe, går i bad og gør sig klar til at tage afsted. Er hun og hendes krop heldig, er hun en af dem der spiser lidt morgenmad eller drikker en juice eller smoothie, inden hun sætter sig ud i bilen, bussen eller toget og køre på arbejde.
Når hun ankommer på sit arbejde, sætter hun sig ved sin computer og sidder der, ved computeren, det meste af dagen. Hun rejser sig kun, hvis hun skal ud efter en kop kaffe og når hun skal til frokost. Det bliver til ca. 3 gange bevægelse, på en hel arbejdsdag.
Når hun har fri, køre hun hjem igen. Måske handler hun på vejen. Herefter er det hurtigt hjem og lave aftensmad. Efter aftensmaden er indtaget, skal der hviles i sofaen, oven på en lang dag.
Det er ikke meget bevægelse du får på sådan en dag.

Hvordan kan du ændre det?
– Vend dig til, at rejse dig fra computeren og gå ud efter, et glas vand hver time. Du vil langsomt, men sikkert, komme ind i en god vane med, at drikke mere vand og du vil få lidt mere energi ved, at komme væk fra computeren og få lidt omløb i kroppen, i løbet af dagen.

– Tag cyklen til og fra arbejde. Hvis du syntes der er for lagt at cykle hele vejen, kan du tage cyklen noget af vejen og den offentlige transport resten af vejen.

– Hvis du ikke vil cykle, kan du gå ca. 15 min. hen ad gaden, til næste busstopsted, inden du stiger på bussen til arbejdet og stig også gerne af der, når du skal hjem igen. Det opkvikker mere end du aner og er faktisk rigtig rart, når først du er kommet ind i vanen med det.

– Trappen er altid at foretrække, i stedet for elevatoren. Arbejder du på 15. etage, så kan du jo starte i det små og nøjedes med, at tage halvdelen af trinnene gående og resten med elevatoren. Selv Mærsk Mc-Kinney Møller, tog altid trappen, for at holde sig i gang.

Din kropsenergi daler og dør ud, uden bevægelse.
Hvis du ser på kurven herunder, kan du se de sving der sker når du dyrker motion og når du ikke gør.

Når du har bevæget dig, stiger kurven op til et højt energiniveau. Når du stopper igen, daler energien også igen.
Det er nemlig sådan, at du skaber energi, når du motionerer. Derfor kan du også høre på dem der motionere, at de kan være virkelig trætte inden de startede deres træning, men efter træningen, var de fulde af energi igen.
Det vil sige, at dem der kun dyrker sport 1-2 gange om ugen og ikke ellers for rørt sig, bliver hele tiden, taget ud af denne energi. De har derved meget lettere ved, at hensynke i sofaen og ikke have overskuddet til, at komme afsted. De bliver nød til at være meget strikse i deres planlægning af træningen, i det første stykke tid. Fx. have træningstasken med på arbejde, have træningstasken stående pakket og klar lige inden for døren der hjemme, så når de kommer hjem fra arbejde er alt hvad de skal gøre, at hanke op i taske og så afsted.
Dem der dyrker motion 4 eller flere gange om ugen, vedligeholder deres energi langt bedre og får derfor ikke de samme dyk med flad energi.

Jeg håber disse tips og tricks, vil hjælpe dig til at få mere motion ind i din hverdag, på en naturlig måde.

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.

Så modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips, tricks og idéer, til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om dit 90 dages Mentor Vægttabsforløb HER

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.