Lær at omprogrammer din hjerne og TAB dig!

Har du problmer med Craving = føle trang til, de usunde sager, som hvidt brød, junk food, sodavand, slik og chips?
Aner du ikke hvordan du skal komme ud af din mad-afhængighed, fordi du bliver ved med at falde tilbage i de gamle spisemønstre?

Det er nu blevet bevist af forskere, at du kan omprogrammere din hjerne, så du kan gå fra, at have lyst til de usunde sager, til at have lyst til de sunde sager.

Jeg ved godt det lyder meget usandsynligt, når du står midt i suppedasen, af en afhængighed til noget helt andet end grøntsager. Det eneste din krop skriger efter er en snickers, chips, hvidt brød med smør, marmelade eller Nutella. Det kan også være du har mere lyst til Bland-Selv-Slik, hvor du helt selv kan vælge dine egne favoritter. Eller er det måske sodavanden, der trækker i dig?

Jeg har afprøvet dette forsøg nogle gange, både på mig selv og mine klienter.
Bla. andet på denne måde, har jeg hjulpet rigtig mange af med, deres mad-afhængighed på forskellige planer og med forskellige metoder.

Det er lidt svært de første par dage, det vil jeg være helt ærlig at sige. Det er det fordi du vil hige efter de sædvanelige fødevare, som du plejer at spise, men derefter vender din hjerne sig til at få noget nyt. I løbet af en uges tid, vil også din krop og dit blodsukker, være synligt stabiliseret.

Din hjerne vil langsomt men sikkert, begynde at føle lyst til de sunde sager, da din hjerne er ret god til at huske på, hvordan den overlever de forskellige udfordringer, du kommer igennem.

Sådan ændre du det hele:
Når du fx. giver din krop en Snickers for at overleve på vej hjem fra arbejde, efter din træning eller hvis du har haft en dårlig dag og vil belønne dig selv for, at have klaret dig igennem endnu en dag, så vil din hjerne automatisk huske på, hvad den fik sidst, den var i den situration og derfor beder den om dette igen, næste gang du kommer i samme situation.
Hvilket vil sige: Næste gang du er på vej hjem fra arbejde, træning eller en tarvelig dag, vil du automatisk få lyst til en Snickers igen.

Hvordan vender du kroppen og din hjerne, til noget sundt?
Det er meget simpelt og helt gratis, men du må være standhafting og udholdende, i de første par dage.

Du begynder at spise de sunde madvarer, i stedet for de usunde.
I stedet for at spise de usunde sager i dine nødsituationer, skal du nu begynde at spise fx. frugt og grønt i stedet. Det kan være meget svært for mange mennesker at starte på denne udfordring, men de fleste der prøver at trappe ned og derefter skifte helt over til det sunde, ender som regel med, at ryge lige tilbage, i de usunde vaner igen, efter kun få dages forsøg.

Forberedelse er din bedste ven.
Ha´ altid sunde alternativer med dig, når du er på farten. Går du hjemme, er det en rigtig god idé, at forberede mellemmåltiderne og også lave frokost klar, enten aftenen før eller om morgenen, når du sender resten af familien afsted. Herved vil du have nemmere ved at holde dig fra køkkenskabene, da du allerede er færdig i køkkenet og kun skal hente din frokost eller mellemmåltider, når tiden er til det.

Lav gerne et alternativ til de usunde søde sager.
Dadelkugler er hos mange et stort hit og er en perfekt erstatning, for det hvide sukker.
Lav gerne dine guf-kugler selv af dadler, nødder (mandler, valnødder, eller cashewnødder) og forskellige smags-nuancer af fx. pebermynte og kakaopulver eller lime, cayennepeber og kakaopulver eller kanel, lakrids og kakaopulver. Eller næsten som en brownie med kakao og chokonibs. Du kan også bare nøjedes med kokos.
Herved føler du, at du stadig får “slik” i stedet for at føle, du skal undvære alt det sjove.

6 bløde saftige dadler, uden sten æltes med fx.
1,5 spsk. kakaopulver og 1 spsk. chokonibs
Eller
1 spsk. limejuice og 1 spsk. groft hakket cashewnødder
Eller
2 tsk. kanel
Eller:
2 tsk. lakridspulver

Rigtig god fornøjelse og HUSK, som altid, Gør dit køkken til din legeplads 😉

 

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.

Så modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips, tricks og idéer, til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om dit 90 dages Mentor Vægttabsforløb HER

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.