Lær at lytte til dine behov, og TAB DIG!

I weekenden var jeg til udrendesende træning hos Body-SDS i Parken på Østerbro. Det er også her jeg til dagligt arbejder med mine Body-sds behandlinger.

    
Forløbet startede allerede mandag d. 6/3 og vare i 7 dage med det der kaldes detox-kost, som for mig egentlig bare betyder at jeg fortsætter hvor jeg allerede er, med min raw food, da jeg ikke er en af dem der har kokosblomstsukker, agave, dadler og andre sukker-venner inde i min raw food kost.
de to sidste dage, altså lørdag og søndag, mødes vi i vores lokaler og laver forskellige former for udrensende træning. Du kan læse meget mere om det HER

      

Nogen vælger også at juicefaste under træningen, men jeg er af den holdning at faste og træning høre til, hver for sig. Derfor er jeg bare fortsat med min elskede Raw Food.

For en del år tilbage fik jeg aknemedicin, i en sølle måned, som ødelagde min mave og tarmfunktion, så bla. raffineret- og rørsukker, alkohol, alle brødformer og mælkeprodukter ikke er noget jeg kan spise mere. Jeg skal også passe på med overdreven brug af tørret frugter.
Jeg måtte stoppe med medicinen, som ikke hjalp alligevel og stod nu med både hudproblemer og maveproblemer.
Jeg fandt senere ud af hos en biopat, at jeg ikke havde akne, men var allergisk over for nikkelholdige fødevare og min første detox-tid begyndte. Hud blev overraskende hurtig pæn igen og mave fik det også bedre, men stadig skal jeg holde mig fra ovennævnte.

Jeg havde, pga mine mave- og hudproblemer, nemmere ved at lægge kosten om, da specielt mavesmerterne, var noget jeg ikke kunne leve med.

Jeg ser det rigtig tit. Mange ønsker at tape nogle overskydende kg, men kan ikke overskue at dykke ned i deres egentlige problem, som er kosten og derfor begynder at træne i stede for, uden at give kosten synderligt meget opmærksomhed og fortsætter mere eller mindre, med at spise det de har gjort i mange år.
Efter en måneds tid, undre de sig over, at de ikke taber sig, som de ønskede, når nu de er begyndt at motionere.

Kosten er det vigtigste i dit vægttab og din generelle sundhed, men det er SÅ svært for rigtig mange at tage hul på netop denne del, for at tabe sig, komme forskellige sygdomme til livs, som fx, psoriasis eller andre former for eksem og akne, migræne, oppustethed, fordøjelsebesvær mm.

Men horfor er det så svært og grænseoverskridende at tage hul på kosten?
Vi spiser med følelser. Det er der mange der ved og de ved også at de belønner sig selv, efter forskellige hændelser, som fx. en dårlig dag på arbejdet, et skænderi med manden om morgenen inden du skulle ud af døren, chefen overbebyrdede dig med to ekstra arbejdsopgaver eller måske var det kollegaerne som mobbede eller talte bag om ryggen. Så på vejen hjem fra arbejdet, køre du lige forbi tanken og køber lidt lækkert med hjem og skynder dig at spise det i bilen, så ingen kan opdage det (næsten heller ikke dig selv)
Det kan også være efter træningen at der kommer lidt ekstra ind, fordi nu er der trænet og så må kroppen jo ikke mangle noget. Derfor snuppede du lige en energidrik og et kyllingespyd fra 7-Eleven, eller en Snickers.

Husk at lytte til din krop.
Inden du dykker den i madsynderens onde gab, så spørg dig selv:
Hvorfor er det jeg har behov for det her? Har jeg drukket nok vand (Din hjerne sender bare signaler om at du mangler noget, ikke om det er vand eller en Snickers. Er du vant til at række ud efter en Snickers, så vil du automatisk tro, at det er en Snickers du har brug for igen)
Hvornår blev du lækkersulten? Kom det efter din chef overfusede dig, eller fik du at vide, at der er to af kvinderne på kontoret, der bagtaler dig? Eller har du været meget stresset og faktisk ikke fået noget rigtig næring ind hele dagen?

Lær at stille dig selv spørgsmål. Du vil blive bedre til at svare (også andet end: Jeg er jo sulten, derfor skal jeg have en Snickers, eller en skive brød med ost og syltetøj.)

 

Rigtig god fornøjelse med øvelserne.

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.

Så modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips, tricks og idéer, til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om dit 90 dages Mentor Vægttabsforløb HER

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.