Næring og energi til din hukommelse

Har du nogen sinde skulle modtage en masse information til fx. et møde eller en konference?
Jeg har flere gange været i Californien og gæstet Longevity Now Conference i LA.
Denne konference handler om sundere livsstil. Hvordan kan du fx. opnå det aller bedste helbred via sund kost, sundt/levende vand, superfoods, Traditionel Kinesisk Medicin, søvn, motion mm.
Den handler også om, hvordan du kan gøre dig selv rask igen, hvis uheldet nu alligevel skulle være ude og du fx udvikler cancer, alzheimer, knogleskørhed og meget meget mere.

Det gælder nemlig om at komme hele paletten rundt.
Det kan godt lyde som en stor mundfuld for mange, men det er vigtigt at huske på, at alle er startet et eller andet sted og derfra, tilsættes der mere og mere.
Det er de færreste, der smider alle rengørringsmidler ud og kun gør rent i citronsaft, går ud i skoven og tapper vand fra en kilde, kun går i økologisk bomuldstøj og kun spiser de grøntager de selv har dyrket i baghaven.

Denne konference løber over 4 dage og det er et meget tætpakket program, med kun to pauser pr. dag. I disse pauser, der max varer en time, bruger du tiden på at møde nye mennesker, tjekke nye varer ud, handle ind, af alt det, der højest sandsynligt aldrig vil komme nærmere den danske grænse pga. fødevarestyrelsen. Og så er det ellers ind til næste foredrag.
Foredragende er med alle mulige forskellige læger, der er søgt over til det alternative. De har virkelig sat sig grundigt ind i, hvad en sund livsstil kan gøre for dit helbred, i stedet for bare at fylde patienterne med den vestelige medicin.
Her snakker vi ikke bare om en lille gåtur, eller en ekstra glas vand om dagen. Og der skal langt mere bare 6 grøntsager til om dagen. Der skal juice og smoothies til, en masse levende vand, gode tanker og mindsetting, minimal indtagelse af alkohol, eller helst slet ingen. Gerne en overvejende vegansk livsstil, eller som minimum, økologiske eller biodynamiske animalske produkter. Det skal de veganske produkter selvfølgelig også altid være.
Der bliver også snakket en masse om, hvad alle sølvfyldningerne og rodkanal-behandlinerne af vores tænder, har af indvirkning på kroppen.
Prøv selv at google Tandmeridianer og se hvad de forskellige tænder relatere til. Det er noget af det jeg også syntes, er enormt spændnede, da jeg har været Tandklinikassistent i 10 år, inden jeg begyndte uddannelse hos Body-sds. Jeg arbejdede desværre aldrig på en klinik, hvor det alternative var en mulighed, så jeg har måtte lave den del som selvstudie.

2 gange på disse konferencer har jeg prøvet at melde mig som frivillig i deres hoved team, så jeg kunne møde en masse meget engagerede mennesker, bag det hele og der skulle en hel del ekstra energi til, at holde mig kørende alle dagene.

Det kan nemlig sagtens lade sig gøre, at få en fantastisk konference, men en masse energi og samtidig sove godt om natten.

Nu tænker du måske, Hva´skal jeg med dette, jeg skal jo ikke til konference i LA.
Nej, men måske er du én af dem der skal til mange møder på dit arbejde, eller bliver nød til at tage nogle ekstra timer på arbejdet fordi en kollega er syg eller der er ekstra møder efter arbejdstid, som du bare ikke kan/vil sige nej til.

Det handler om hvad du putter i munden, i løbet af dagen. Så blev det sagt!

Jeg skal ærligt indrømme, at den sidste dag, om søndagen på konferencerne, giver jeg los med dvs. superfood-is, -smoothies, -kakao, -chokolade mm.
Selv om der er superfoods, kinesiske urter og meget andet godt i, så er det bare ikke det samme som at få en god grøn salat eller en grøn base-dannende juice. og de kan nogen gange finde på at søde med kokosblomstsukker, i stedet for stevia eller xylitol, som jeg ikke er så god til i min krop, da jeg har et følsomt blodsukker og en meget følsom mave over for dvs. sukker arter.
Derfor mærker jeg også med det samme, hvor træt, uoplagt, ondt i kroppen, stiv i ledende, dårlig søvn vaner mm. en krop får det, af sukkerholdige fødevare og -drikke. Og jeg kan godt forstå at dem der lever af disse ting, inden og under konferencen, bliver helt mast. Men det er svært, at komme ud af hotellet, hvor konferencen er, når der ikke er særlig lange pauser og der ikke er supermarkeder lige i nærheden.

DERFOR 😉
Som jeg altid siger: Forberedelse er din bedste ven.
Der er som regel køleskab på hotellets værelser, ellers kan disse bestilles, inden du ankommer. Du kan handle en masse grønt ind, og tage med til hotellet og forbered en mindre madplan, til de næste par dage, du skal nok nå at få en masse lækkerrier ind under konferencen, disse kan du altid købe og på tilbud, men du kan ikke altid købe, en god salat og slet ikke på tilbud, da denne skal laves, i hotellets restaurant.
Er du derhjemme og “bare” skal forberede de ekstra timer på arbejdet, så sørg for at forbliv basisk i din kost. Lad være med at køre på sukker- og kaffetrip dagen igennem. Giv din krop det aller bedste du kan, det har i begge fortjent.

Så hvad gør jeg selv?
Jeg spirer mungbønner og linser, inden det hele går løs. De kan holde sig i mange dage og er gode mættende proteiner, som også sagtens kan spises som snack evt med tahini-dressing til.
Jeg sørger for at handle ind til at kunne lave nogle hurtige og nemme salater, så snart der er pause. Tit forbereder jeg dem, inden det hele går løs om morgenen, lige som når du smører din madpakke, inden du tager på arbejde.
Jeg har lavet laver energi-barer uden dadler og så har jeg ingredienser med, til min chiagrød om morgenen.
Jeg ved godt nogen syntes det lyder lidt vildt, men jeg syntes selv det er den nemmeste måde at gør det på og samtidig ikke mise et eneste foredrag 🙂

Jeg spirer mungbønner og linser, inden jeg tager afsted. De kan holde sig i mange dage. Jeg har salat med, jeg laver energi-barer uden dadler, jeg har ingredienser med til min chiagrød om morgenen og sørger for at handle ind til at kunne lave nogle hurtige og nemme salater, så snart der er pause. Tit forbereder jeg dem, inden det hele går løs om morgenen, lige som når du smører din madpakke, inden du tager på arbejde.

Dressing er nemt, at røre sammen på hotelværelset af bla.nøddesmør, krydderier, salt, citron mm

Forskellige sunde superfood-barer.
Brug sesamfrø kørt til mel og kokosolie og kokosmælk, til at få massen til at hænge sammen, i stedet for dadler eller andet sukker, sammen med forskellige superfoods. Så er du godt kørende i mange timer.

En mellemmad er altid god, når sulten melder sig 😉

Chiagrød kan alle lave til morgenmad og mætter i mange timer.
Chiafrø udblødt i lidt vand og blandes med forskellige superfoods eller en blanding af superfoods fra helsekosten.

Rigtig god fornøjelse og HUSK, som altid, Gør dit køkken til din legeplads 😉

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips, tricks og idéer, til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om dit 90 dages Mentor Vægttabsforløb HER

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88


Jeg glæder mig til at hjælpe dig.