Påske, med alle dens udfordringer


Påsken er nu ved at sætte rigtig godt i gang og påske-bordene kommer, især i weekenden, til at bugne af alt det, som mange af os godt ved, ikke er det aller sundeste i verden.

Jeg høre meget ofte fra både venner, kollegaer og klienter, at de hænge lidt med næbet over at nu skal de til 1, 2 eller måske 3 påskefrokost igen og at de ikke har lyst til at spise maden, men ikke kan lide at sige fra over for det.
Der er forskellige grunde til at nogen ikke ønsker at spise det der bliver serveret til fx. en Påskefrokost.
Nogen er det et spørgsmål om vægttab, andre er det et spørgsmål om intolerence og andre igen er det mere en holdningssag/alm. sundheds-sag, hvor de enten ikke ønsker animalske produkter, sukker og/eller hvede/gluten.

Har du selv prøvet at være i sådanne situation? Hva gjorde du selv?

Jeg har prøvet det og især i starten var det svært, da jeg ikke ønskede at hverken være anderledes end andre eller skuffe dem der havde gjort sig umage med maden.

Hvordan kan du håndtere dette?
Der er flere måder at håndtere påske dagene på, og alle de andre højtider, festelige komsammener.

Her er de 5 bedste bud:
– Enten falder du i med begge ben og synder med manér en, to eller måske alle dagene og tager en god gammeldags kold tyrker bagefter.
Det er ikke lige den metode jeg vil anbefale, da det er virkelig vært at vende igen og der er mange ekstra kilo der skal arbejdes af.
– Den anden metode er, at synde lidt, men godt. Når du ser på påskebordet, så udvælg det du syntes der er aller bedst, det du virkelig vil nyde, at spise og så derefter sige, det var det for i år.
Herved vil du ikke føle dig snydt, du undgår at tage på, som regel, og du vil stadig have meget nemt ved, at komme tilbage til din daglige rytme, i form af din sunde livstil, med kost og motion.
– En tredje mulighed er også, at spise lidt hjemmefra, så du ikke ankommer og er drøn sulten. Det er ikke fordi du skal spise et kæmpe måltid, inden du tager afsted, bare spis en lille salat, nogle grøntsagsstænger eller en håndfuld af din egen nøddeblanding.
Mange har nemlig tendens til at møde op skrup sulten, da de ved der er meget mad de skal igennem og vil derfor prøve at spare på kalorierne i timerne op til.
Det er en af de dårligste idéer. Du kommer til at overspise og får en meget tung fornemmelse i maven. Du bliver også automatisk mere sulten dagene efter, da mavesækken og tarmene har udvidet sig oven på spiseriet dagen før.
Er du helt ulykkelig over, at skulle ud af din sunde livsstil og bange for, at tage på i påske dagene, så aftal med værten, at du tager din egen mad med. Der er virkelig mange der er forstående over for dette. I mange tilfælde, er det vores egen mindsetting, der går ind og driller vores nye livsstil, fordi “Tænk nu hvis værten bliver skuffet”. Eller “Hvad nu hvis de andre gæster syntes, at jeg er mærkelig”.

Skal du selv afholde påskefrokosten, så prøv med en alternativ påskefrokost.
Jeg høre fra rigtig mange af mine klienter, at de er trætte af de traditionelle retter, som de for serveret hele påsken igennem.
Her er det igen din åbenhed, omkring din livsstil, der vil hjælpe dig rigtig godt på vej.
Forbered gæsterne, inden de ankommer, at det ikke vil være en traditionel påske frokost, da du gerne vil prøve noget andet i år og fortæl dem gerne, at det er pga. din nye livsstil.

Du kan fx. prøve denne ultra lækre udgave af Kartoffelsalt med frikadeller. Jeg lover hverken du eller dine gæster bliver skuffede.

Klik på billedet for at komme til opskriften

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.

Så modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips, tricks og idéer, til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om dit 90 dages Mentor Vægttabsforløb HER

Mange kærlige hilsner
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.