Er du en ulmende vulkan

Jeg kan ikke lade være med at blive en smule arrig, når jeg læser en artikel, som den jeg læste for et par dage siden, som omhandlede spisevaner.
I artiklen stod der bla. at de folk der havde en rygrad som en regnorm, skulle lære at få disciplin ind i deres liv og deres kostvaner, så de ikke blev ved med at overspise.
Jeg syntes der er SÅ trist, at læse den slags holdninger.
Som rigtig mange allerede ved, så spiser vi med vores følelser, om det er de gode eller de dårlige følelser. Om du skal fejre noget, eller trøstes over noget.

Når du spiser med de glade følelser, kan det være i siturationer, hvor du er til fest, din kollega har fødselsdag, en tur i biffen med veninderne og blandselv-slikket skal nydes i fulde drag, eller måske har du og din mand årsdag, som skal fejres.

Når du spiser med de triste følelser, er det som regel i siturationer hvor du føler dig forurettet, enten af din chef, dine kollegaer eller bare på vej hjem i trafikken. Måske var der en der gjorde lidt grin med dig, da du var på et træningshold i fitnesscenteret og du blev ked af det, fordi du jo gør det bedste du kan, men ikke er helt god, til alle øvelserne endnu.
Det kan også være, at der er knas i parforholdet, børnene har lavet unoder i skolen eller måske mindes du nogle gode barndomsstunder, med din mor eller far.

Når du spiser med de stressede følelser, kan det bla. være fordi, at du ikke har fået nok søvn. Måske har dit barn vækket dig, flere gange i løbet af natten. Måske er det arbejdet der har rumsteret i baghovedet, så du ikke kunne falde i søvn, eller måske er svigermor på vej til det årlige besøg og alt skal være perfekt, inden hun gør sin entré så du er sikke på at hun syntes, at du er god nok til hendes søn.
Det kan også være, at der er alt for meget pres på i hverdagen. Derhjemme kan det være en udfordring at få det hele til at gå op i en højre enhed, med børn der skal til sport, manden skal på kursus, måske vil du gerne selv gå til yoga om aftenen eller Body-sds Grundtræning 😉 Eller måske kommer jeres gode venner på besøg, eller i skal selv ud.
På jobbet kan det være en deadlind der for alt i verden SKAL overholdes, måske har du bare ALT for mange opgaver, så der simpelthen ikke er tid nok eller måske er du startet op som selvstændig og er bange for at hvis du ikke knokler 24/7, kommer der ikke nok penge ind i kassen.

Hvad kan du gøre, for at stoppe overspisningens onde spiral?
I stedet for at lave krig i mod dig selv og dine følelser og derved:
– Tvinge dig på slankekuk-kuk.
– Udsulte dig selv en hel dag for derefter, at falde ind i overspisningens helvede, inden du skal i seng.
– Spise slik, is, chips og småkager, på vej hjem i bilen, så ingen ser det.

I stedet for at prøve at bekæmpe dine spiseorgier, vil jeg råde dig til, at prøve at blive venner med dem.
Jeg ved godt det lyder lidt mærkeligt, men prøv at forstå hvorfor der sker det der sker (din overspisning), gang på gang. Hvorfor har du sult/behov, for mere mad i nogen situationer, frem for andre?
Arbejd med den del, med den psykiske del, i stedet for kun at prøve, at betvinge dine spiseorgier.

Dine spiseorgier vil aldrig slutte, med mindre du får løst selve årsagen, til dem.
Du kan prøve at beherske dem for en tid, men så længe de gamle følelser ligger og ulmer inde i dig, som en evig aktiv vulkan, der kan bryde ud hvornår det skulle være, vil du altid falde tilbage i dine spiseorgier, i kortere eller længere perioder.

Vil du gerne blive bedste venner med dine følelser og skille dig af med dine irriterende 5 kg?

Har du hørt om 90 Dages Mentor Vægttabsforløbet? Klik på linket og få en gratis samtale om hvordan jeg ogå kan hjælpe dig!

Husk at afprøve disse fantastiske ProteinBar, som er nemme at lave, kan spises hjemme eller tages med som mellemmåltid.
Klik på billedet herunder og kom til opskriften med disse luksuriøse Proteinbar.

Held og lykke med din øvelser til at blive overspisningen kvit.

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips og tricks til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om Dit Mentor Vægttabsforløb HER
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag.
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.