De 5 bedste råd, når du ER faldet i sukkerpotten!

Vi kender det alle sammen. Vi har de bedste råd og ideer i baghånden. Vægten skal ned og det skal lykkes denne gang men…..
Pludselig opdager du, at du endnu engang er kommet til at stikke fingerne ned i kagedåsen, selvom du ellers havde lovet dig selv, at det aldrig mere skulle ske igen.
På vejen hjem fra arbejdet, bliver du nød til, at stoppe ved Seven Eleven for at få stillet sulten og selv om, at du hele vejen ind i butikken, sagde til dig selv. Jeg skal kun have et stykke frugt eller en Raw Bite, så endte det alligevel med, at du kom ud med en croissant, en hapsdog eller en Ritter Sport.
Og ikke nok med, at du kom til at købe det helt forkerte, du er sørme også igang med at spise det du fik købt.

Det sker desværre ikke kun denne ene gang, at du laver Pit Stop i enten Seven Eleven, i supermarkedet, eller kommer til at sige ja tak til kollegaernes fødselsdagskage og pludselig er den nye livsstil, som du havde startet og drømt om at fortsætte med det meste af livet, så godt begravet i i slikpapir, kageposer og sodavandsdåser, at det syntes umuligt for dig, at mande dig op endnu engang.

Hvad gør du, når det føltes som om, at du har en rygrad som en regnorm, men stadig drømmer om at passe dit tøj uden, at det stammer de helt forkerte steder?

1: Den aller bedste og hurtigste måde, at få nulstillet dig (dit blodsukker og din spisetran samt overspisning) og din krop på er, at hoppe på et par dages, og gerne op til 5 dages, juicefaste. Hvis juicefaste virker for grænseoverskridende for dig, så lav smoothies i stedet for, som kun består at frugt og grønt. Ikke noget med animalsk mælk, nødder og sukker, honning, agave eller kokosblomstsukker.
På denne måde bliver du nulstillet på alle fronter. Du kommer ud af din overspisning, dit blodsukker falder til ro og du mærker også hvor lidt mad du nu har mulighed for at spise, da din mavesæk er på disse få dage, allerede nået at blive lidt mindre.

2: Har du ikke helt mod på at leve af juice og/eller smoothies i et par dage, så gå mere blidt til værks og hjælp dig selv af med sukkerafhængigheden, med gode urter i en kop te.
Brug enten mynte, kanel eller lakridsrod, som alle er gode urter der er gode for at få din søde tand til, at flade til ro igen og du kommer hurtigt ud af aften-hygge-spisningen.
Du kan også lave en kop vand med citronsaft og 1-2 dråber stevia toffee. Eller en varm kop te, med friske mynteblade, et par citron skiver og hakket frisk ingefærrod.

3: En god lang gåtur efter din aftensmad, gør ikke kun godt for dine motionsvaner.
Du kommer for det første væk fra køkkenet og alle lækkerierne. Den friske luft og det at din krop bliver bevæget, er begge dele med til at få dig på andre tanker og på god og ordentlig vis, få dit blodsukker til at falde til ro igen.
En gåtur giver også din krop den halve times tid, som den har brug for, til at optage det du har spist, så det kan komme ud i dine celle og ikke føler trang til noget mere.
Så lad køkkenet sejle en smule, mens du nyder 30 min. frisk luft i ansigtet og tag opvasken efterfølgende.

4: Børst dine tænder så snart du er færdig med at spise, eller bare tag lidt tandpasta ind i munden og skyld munden i dette.
Tandpastaens myntesmag får nulstillet din spisetrang på sekunder og du vil kunne klare at gå ud i køkkenet og rydde op efter aftenens, eller morgenens “gilde”, uden at du lige skal hapse lidt rester, eller lidt fra de forbudte skuffer og skabe.

5: Drik masser af vand. Ikke fordi vandet skal fylde din mave op, men fordi din hjerne kun kan fortælle dig, at du mangler/har brug for noget.Da mange har vænnet sig til at spise når de trænger til noget, så er det automatisk det, at spise, de gør igen, da det er det kroppen og hjernen husker har hjulpet sidst, der var mangel på noget.
Oftes er det et signal om væskemangel, som hjernen kommer med, da mange drikker alt for lidt vand i løbet af deres dag.
Hvis du vender dig til at få noget vand, i hvert fald 2 liter om dagen, vil du mærke at du ikke får de samme dyk i dit energiniveau.
Derfor når du  i løbet af dagen trænger til et kick på arbejdet og er lige ved at sluge et stykke kage for at holde dig oprejst, så start med et stort glas vand.
Ikke noget med at tage det med dig og sige, at det drikker du sammen med kagen, for så er det 100% sikkert hvad der sker.
Efter 5 min. er kagen væk og glasset er sørme stadig fyldt med vand og det er glasset stadig efter 30 min 😉
Når du derimod har drukket, dit store glas vand, kan du mærke, at du ikke på samme måde har brug for det stykke kage, som på farlig vis var ved at krybe op til din mund og ned i din mave.

HUSK NU, at når fingerne endnu engang, er havet dybt nede i slikskålen, chipsposen lange fra stadig er fyldt, eller posen med p-tærter, for længst er tom og krøllet sammen i skraldespanden, for at gemme alle beviser af vejen, fra endnu et styrt af den ellers så gode livsstil, du lige er startet på.
Accepter det der er sket og kom op på hesten igen.
Lad værre med, at slå dig selv oven i hovedet, med alle de dårlige tanker, du kan få om dig selv og din standhaftighed.
Alt begyndelse er svær, men det vil blive lettere jo flere gange du prøver.

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips og tricks til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan også ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om Dit Mentor Vægttabsforløb HER
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag.
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.