Lær at forstå din overspisning – og smid dine irriterende 5 kg.

Overspisning kan for rigtig mange være en hård nød at knække.
Når først du har vænnet dig til at spise en vis mængde mad og på visse tidspunkter af dagen, kan det være svært at gøre noget andet. Vi er vane mennesker og vi har det godt, trygt og rart med at gøre de ting, vi plejer at gøre.

Men hvad nu hvis du ikke skal knække, din overspisning
Hvad nu hvis det i virkeligheden er meningen, at du skal gå indenfor, i dig selv, og blive venner med det du prøver, bevidst som ubevidst, at holde nede via mad og som skaber din overspisning.

Det vi prøver at beherske, ender med at beherske os!

Derfor er det også ca. 95% af alle slankekure, der ikke virker.
På en slankekur holder du dig selv fast, i en masse regler om det du må/ikke må spise, men reglerne gælder kun for en periode. Når denne periode er ovre, skal det fejres, som var det eid efter ramadanen.

Denne madfest har det med at vare ved, fordi du har undværet en hel masse i en kortere eller længere periode. Dette er én af grundende til at du tager på igen, og du at du oftest tager MERE på, end det du tabte, under din slankekur :/

Det er SÅ trist at have kæmpet kiloene af, for derefter at tage det hele og mere på igen.

Hvordan kan du lære at forstå din overspisning?

1. Mærk dig selv.
Ja det lyder langhåret og faktisk meget provokerende for mange mennesker, at de skal sætte sig ned og være stille, i 5-10 min. og høre efter, hvad deres krop, deres følelser og tanker, prøver at fortælle dem.
Det er så fristende, bare at løbe ud i køkkenskabende og tømme den ene hylde efter den anden, for at få ro inden i kroppen igen, men dette er et mønster der vil komme igen hvis ikke du lære at forstå hvorfor det sker.
Du lære at forstå disse følelser ved at lytte til dem, føle dem, blive venner med dem, acceptere dem og lære af dem.

2. Husk at drikke vand.
Vores hjerne kan kun fortælle os at vi har brug for noget, til at tanke kroppen op igen, men ikke om det er vand eller mad.
Derfor, hvis du er en person der er vand til, at spise hver gang du trænger til noget, vil du automatisk fortsætte spiseriet, også selv om at det er væske du har brug for. Derfor kan du også opleve, at du går rundt og søger efter et eller andet og spiser lidt af det ene og lidt af det andet, uden at føle dig tilfredsstillet.

3. Bevægelse ikke kun for motionens skyld.
Når du har spist, går der typis 20 min. inden din hjerne registrere, at du har fået nok. Derfor vinder du tid ved, at tage skoene på og gå en god trave tur, efter du har spist.
En god gåtur er også med til, at give dig din daglige motion, giver ny frisk humør og tilfredsstille dig, så du ikke føler trang til noget sødt, efter du egentlig er færdig med at spise.

4. Spis med mindfulness.
Hver gang du spise, så gør det med opmærksomhed på din mad.
Vi lever i en verden hvor mange konstant sidder eller går, med næsen nede i deres mobiltelefon.
Hjernen registrere ikke, på samme måde, at du rent faktisk lige har spist noget, når den skal sidde og tjekke opslag på Facebook samtidig.
Det er jo også ret trist, at når du skal sidde og spiser din mad, snack eller drikke en kokosvand 😉 at du så dårlig når at opdage det og nyde det, fordi du skal alle mulige andre ting samtidig.
Det er blevet et helt hit mange steder at droppe multitaskingen, til fordel for den hippe mindfulness.

Brug disse 4 råd på daglig basis og du vil se en hurtig forbedring på din kropsvægt og hele dit sind.

Held og lykke med at blive overspisningen kvit.

 

Hvis du ønsker, at gøre noget seriøst ved dit vægttab og slippe af med dine irriterende 5 kg, så ansøg om en gratis samtale herunder. Så ringer jeg til dig på et aftalt tidspunkt og finder vi sammen ud af om 90 Dages Mentorforløbet er noget for dig.

Anmod om en GRATIS samtale HER

Rigtig god fornøjelse med dine øvelser

Hvis du allerede NU har lyst til, at snakke med mig, om dine udfordringer ift. dit vægttab, kan du ansøg om en
GRATIS og UFORPLIGTIGET samtale, om forløbet HER

2.2

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips og tricks til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om Dit Mentor Vægttabsforløb HER
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag.
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.