Påskefrokost UDEN 5 ekstra kg.

Der er altid mange der spørge mig hvordan de skal komme igennem en højtid, som fx. påsken, uden at tage på i vægt.
Påske kan nemlig være svær at komme igennem, uden at tage de legendariske 5 ekstra kg. på.
Der er både påskefrokoster, du er samtidig hjemme fra arbejde, så der er frit valg på alle hylder i køkkenet, uden arbejdsopgaver til at forstyre dig madindtag alt for meget, så det kan hurtigt blive “kedsomhed/hygge-spisning” påsken igennem.

Hvordan kan du selv undgå de legendariske 5 ekstra kg?

1: Inden påsken overhovedet er sat i gang, så lav en detox af dit hjem. Det vil sige, at du får alt det der er dårligt for dig, ud af dit hjem.
Det gælder bla. hvidt sukker, alt hvad der er hvede i, ris, kartofler, dvs. færdiglavede retter (også pålæg), slik- og kageskabet skal også ryddes ud.
Lad nu være med at gå bagover og tænk at jeg må være vanvittig når jeg skriver det her til dig. Måske tænker du også påsken jo så vil blive brand kedelig, hvis ikke du må fylde dig med alle de forbudte sager.
Jeg lover dig, jeg ikke har har et kedeligt liv, men ja der er fødevare som jeg ikke spise, men der er også mange fødevare som jeg spise og det handler om, at se på alt det du får, i stedet for alt det, du skal undvære.


I stedet for Matadormix, kan du lave din egen sunde slikkugler af dadler, kakao og evt chokonibs. 4 bløde medjule dadler til 1,5 spsk. kakaopulver og evt 1 spsk. chokonibs

Smag dig frem, det er virkelig en nem slik og ALLE er vilde med dem.
I stedet for at spise pålæg og brød, kan du vælge at spise en portobellosvarmp, som ud har smurt med hummus eller urtecreme, som du kan lave af 100 g. solsikkekerner, 2 spsk. krydderier efter eget valg, salt, peber, citronsaft og ca. 3 dl. mandelmælk, alt efter hvor tyk du ønsker din creme.
Blend det sammen og smør på svampens underside og fordel tynde skiver avocado, peberfrugt, radiser eller agurk oven på, pynt evt med friske krydderurter, hampefrø eller chokonibs.

Image 03-03-15 at 18.26 (1)

2: Forbered dig på påskefrokosten.
Hvis du er inviteret ud, så snak med værten om, at du har lagt din livsstil om, da du gerne vil tabe dig, eller i det mindste ikke tage det på igen, som du allerede har tabt.
Det er de aller færreste som ikke vil hjælpe dig med at blive på din nye livsstil. Så længe du er åben og ærlig omkring det, bliver andre også åbne og interesseret i det du gør.

Hvis du syntes det er helt forfærdeligt at skulle snakke om, så udse dig det sundeste på påskebordet og nøjedes med det. Drik kun lidt eller slet ikke alkohol, og skal du synde lidt, så gør det med måde og nyd det i fuld drag, mens du gør det, så du rigtig for noget ud af det.

3: Drik masser af vand, lige fra du står op om morgenen. Start gerne din dag med 1/2 citron, presset i en glas vand og drik et par glas vand mere, inden du får morgenmad.

4: Husk at spise morgenmad. Ikke noget med at sulte dig, bare fordi du skal til påskefrokost senere på dagen. Dette er nemlig med til at øge risikoen for din overspisning senere, da du psykisk tænker at du har sparet på kalorierne indtil middagen, og derfor gerne må spise mere. Kroppen kan bare ikke finde ud af først at blive sultet, hvorefter at blive proppet med mad.
Så snart din krop begynder at tænke hungersnød, vil den automatisk begynder at hamstre fedtet mm. når du begynder at spise igen, så er din krop nemlig sikker på at være klar til hvis der nu skulle komme “hungersnød” igen.

5: Citron, agurk og Chili-te er noget af de hurtige og nemme råd til at øge dit vægttab. Syren i citroner og agurken er med til at smelte fedtet i dine celler. Chiliteen hjælper din krop med, at få gang i forbrændingen og den hjælper også med at stimulere din søde tand.
Du kan bla købe teen i Helsemin.

Jeg håber du kan bruge nogen af mine påsketips, så du også kan få en fantastisk påske.

Held og lykke med din nye livsstil

 

 

Hvis du ønsker, at gøre noget seriøst ved dit vægttab og slippe af med dine irriterende 5 kg, så ansøg om en gratis samtale herunder. Så ringer jeg til dig på et aftalt tidspunkt og finder vi sammen ud af om 90 Dages Mentorforløbet er noget for dig.

Hvis du allerede NU har lyst til, at snakke med mig, om dine udfordringer ift. dit vægttab, kan du ansøg om en GRATIS og UFORPLIGTIGET samtale, om forløbet HER

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en GRATIS e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips og tricks til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om 90 Dages Mentor Vægttabsforløb
HER
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag.
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.