Smelt påskefedtet af på ingen tid.

Søvn, god mad, træning og masser af vand, får dig “Up to Date” på ingen tid.

Easter

Nåede du ikke at være god vil dig selv i påskeferien, så er der her nogle rigtig gode bud på at få dig “Up to Date” på ingen tid.
Op til en ferie kan vi godt være lidt slemme til at presse os selv lidt ekstra, så skrivebordet er pænt når vi går på ferie. Folk tilsidesætter sig selv til fordel for at tilfredsstille chefen. Mange bilder sig selv ind, at det bare lige er i de sidste dage inden fx. Påsken, at de arbejder ekstra hårdt.
De stresser, får dårlig nattesøvn, dropper træningen, og spiser med nødløsninger.
Det er jo lige meget, de har jo snart fri og kan samle op på det hele igen.
Mange kommer til at “glemme” at samle op på det igen, da de er helt maste i påskedagene, har mange aftaler, eller bare ikke kan komme ud af de dårlige vaner, som de er kommet ind i med bla. kost og træning.

Hjælp til efter din påskeferie:
Der er ingen tvivl om, at søvnmangel får rigtig mange til, at tage på i vægt.

Når vi er trætte, søger kroppen en måde at holde sig oprejst på og det sker bedst ved et hurtigt kick af kulhydrater eller kaffe. Nu kan du fortsætte en time eller to, inden du igen skal have nyt brændstof på.
Problemet er, at hvis du, for det første spiser hver 2. time og samtidig spiser din almindelige 3 hovedmåltider, kan du ikke nå at forbrænde det hele, og slet ikke hvis du har stille siddende arbejde. Fortsætter du på denne måde, vil du tage på relativt hurtigt.

Nå vi stresser får det også kroppen til at tage på. Kroppen gør det for at beskytte dig, selv om du ikke syntes det er en særlig fed måde, at blive beskyttet på. Lidt lige som dengang du var teenager og ikke syntes dine forældre, altid havde ret.

Din kost må og skal være det bedste af det bedste. Hvis du var en mand, (eller er en kvinde) med kærlighed til biler, så er der ingen tvivl om, at din bil skulle have det aller bedste brændstof at køre på. Og du ville ALDRIG komme Diesel på en Benzin bil.
Når du fx. invitere dine veninder eller familie på middag, eftermiddagshygge eller fødselsdagsfest, så er der heller ikke dårlig kvalitet på bordet. Det hele har lige fået et ekstra, eller to, hakker opad.
Det er det du skal give dig selv HVER DAG. God kvalitet.
Hvis ikke du laver mad af ordentlige råvare, er der ikke nok næring i maden og du vil blive ved med at føle sult, lyst til noget og utilfredsstillet.
Produkter med dårlig kvalitet, er der tit og ofte tilsætnignsstoffer i. Disse får dig til, det er bevist i adskillige forsøg, at crave/føle trang til noget hele tiden og derved igen får dig til at tage på.
Fx. stoffet aspartam (brugt i bla. light produkter, sukkerfattige produkter mm.) er der lavet flere forskellige forsøg på med rotter, hvordan de har taget enormt på i vægt. Brug evt Google og se de amerikanske beviser på dette.

images-2

Noget andet, som de fleste nok ikke vil opleve, men jeg skriver den alligevel, da dette er én der driller mig selv en gang imellem.
Træning uden nok restitueringstid.
Jeg er af den person som rigtig godt kan lide at være aktiv. Jeg nyder følelsen af at min krop er blevet rørt og hele energien der altid kommer efter en god træning.
Træning kan være mange ting. Det kan være 1 til 1,5 times powerwalking, yoga, fx hot, alm astanga. Det kan også være Body-sds yoga, -Grundtræning, eller -Cufei, som jeg trænet et par gange om ugen. Det kan også være Barre Method, som jeg i øjeblikket laver online fra USA, som jeg stødte på i Beverly for et års tid siden. Reformer er også et udemærket bud der efterhånden er kommet godt ind på det danske trænings-marked.
Noget jeg ikke gør, er fx. at jeg aldrig løfter vægte i et fitnesscenter, da jeg mener at det er forbeholdt mænd. Jeg er ikke en mand og har heller ikke tænkt mig, at komme til at ligne én. Derunder høre også Crossfit, Kettelbell-halløj mm. under den kategori, jeg ikke rør.
I min træning søger jeg de flotte lange slanke muskler, som jeg i den grad bla. ser ved Barre Method, pilates, yoga og Body-sds træning.

xtend_barre1Men der var engang hvor jeg nærmest levede inde i Fitness dk. Jeg trænede 3 timer hver dag på alle mulige hold, med mulige maskiner og pludselig fik min krop nok.
Jeg begyndte at tage på, på en mærkelig fed/væske agtig måde. Jeg havde overtrænet, uden at hvile/restituere.
Kommer jeg igen ind i en periode, hvor jeg køre for hårdt på, reagere min krop i løbet af et par uger og jeg ved at jeg skal tage en hviledag, eller to.
Derved skal lige siges at det nok ikke er noget mange andre vil opleve, med mindre de er så bidt af sport som jeg var.
Jeg havde skabt mig en afhængighed, og måtte stoppe med det samme og begynde til rolig yoga. Langsomt begyndte min krop, at give slip på alt væsken og komme i pæn form igen.

Derfor; hvis nu du ikke nåede at være god ved dig selv og din krop i påsken, så und dig selv, at starte op på det i weekenden, så du kan komme ind i en god vane.
Start med at kigge dine madvaner igennem, hvor er der plads til forbedringer.
Din motion: Hvordan kan du få dig rørt 30-60 min hver dag?
Din søvn: Hvordan kan du få mere søvn ind i din hverdag OG weekender, uden at lave om på nat og dag 😉
Og sidst men ikke mindst: Tænk og tal pænt om dig selv og din krop 🙂
Det er din krop og du fortjener det aller bedste, så du også kan leve i en krop der har det fantastisk.

Held og lykke med din nye livsstil

 

Hvis du ønsker, at gøre noget seriøst ved dit vægttab og slippe af med dine irriterende 5 kg, så ansøg om en gratis samtale herunder. Så ringer jeg til dig på et aftalt tidspunkt og finder vi sammen ud af om 90 Dages Mentorforløbet er noget for dig.

Hvis du allerede NU har lyst til, at snakke med mig, om dine udfordringer ift. dit vægttab, kan du ansøg om en GRATIS og UFORPLIGTIGET samtale, om forløbet HER

Hvis du ønsker yderligere hjælp, med dit vedvarende vægttab, kan du skrive dig op til Nyhedsbrevet.
Her modtager du både min 7 trins guide til dit vedvarende vægttab OG en GRATIS e-bog med fantastiske opskrifter til, at kickstartet din nye livsstil.
Hver uge, vil du modtag tips og tricks til dit varige vægttab.
Tilmeld dig HER

Du kan ansøge om en GRATIS og uforpligtet samtale, om 90 Dages Mentor Vægttabsforløb
HER
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag.
Mie Kronholm

HUSK du altid er velkommen til selv, at kontakte mig for, at høre mere om dit 90 Dages Mentor Vægttabsforløb.
Send en mail til: kontakt@miekronholm.dk
Eller ring til mig på: 22 88 92 88

Jeg glæder mig til at hjælpe dig.