Protein-Pandekager


 
Ingredienser
  • 30 g. chiafrø, kørt til mel og sat i blød med ca. 3 spsk vand
  • 40 g. quinoa flager, kørt til mel
  • 40 g. proteinpulver med vaniljesmag fra Third Wave Nutrition
  • 30 g. kakaopulver
  • 200 g. moden plantain / madbanan, moset godt ud.
  • Lidt havsalt af god kvalitet
  • Ca. 2 dl.plantemælk
  • *Is:
  • 1 dåse kokosmælk (jeg bruger Irma´s Øko) skal være på køl nogle timer.
  • 100 g. frosne hindbær
  • 3 spsk. proteinpulver med vaniljesmag fra Third Wave Nutrition
Fremgansmåde
  1. Rør alle ingredienserne godt sammen og lad dejen trække ca. 15 min.
  2. Varm en stegepande op og fordel lidt kokosolie herpå. Sæt den let flydende dej på panden og bred dem let ud til ca. 1 cm. tykkelse. Vend når de er sprøde på den første side.
  3. Kan også laves i et vaffeljern, hvis du er den heldige ejer af dette.
  4. * Vil du gerne undgå opvarmningen fra stegepanden, kan du brede dejen ud på slip-let-papir til dehydratoeren og dehydrere pandekagerne i ca. 12 timer, inden ud vender dem om på flet-papir og dehydrere færdigt i ca. 6 timer.
  5. Is:
  6. Tag kokosmælken ud fra køleskabet og skrab det tykke (kokosfedet) som har smalet sig i toppen, ud af dåsen og over i en skål.
  7. Rør kokosfedet lidt ud og kom nu resten af ingredienserne i skålen.
  8. Rør nu isen godt sammen og fordel over de lune pandekager 🙂